Domácí úkoly a probrané učivo

Učivo k domácímu vypracování

Online výuka probíhá přes aplikaci WhatsUp, dále jsem pro děti k dispozici na telefonním čísle 722 221 222. Pokud si někdo neví rady, tak ať zavolá.

Všechny psané úkoly je nutné zaslat mně na email nebo na WhatsUp. Každý žák by si měl průběžně kontrolovat, co mu chybí  (kdo neodevzdal, vidí u neodevzdaných úkolů červené zvýraznění). Co všechno mi mají žáci zasílat naleznete v online tabulce ZDE, naleznete tam i informace o tom, co komu chybí a do kdy mají být úkoly odevzdané (nejpozdější termín je vždy v neděli daného týdne). Všechny úkoly budou však psány i níže:

Týden od 15.6.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 19.6.

!!!!!!!!  Poslední úkoly tohoto školního roku! :-)   !!!!!!!!

ČJ - str.213/7a - písemně do školního sešitu + 216/16 - písemně do školního sešitu (pouze první 3 řádky - po slovo loděmi) + dobrovolně na příští týden nebo během prázdnin dokončit PS (nemusíte tento dobrovolný úkol zasílat)

M - str.86/4 - část 3 písemně

PŘ - kapitola 33 - Mimořádné události + 34 Člověk a technika - přečíst si a co nejvíce si zapamatovat, nejsou třeba zápisky. 

Čtvrtek 18.6.

ČJ - PS str.44/1,2,3

M - str.84 - do sešitu z GEO nadpis Objem kvádru a krychle a pod to růžový rámeček, dále str.84/3 - pouze část 2 písemně (buď formou tabulky anebo písemně s postupem - obecný vzorec a do něj dosazujeme)

Středa 17.6.

Připomínám, že se dnes společně sejdeme na SKYPU v 10:30. 

ČJ - str. 201/5 - část a) písemně (+ výuka přes SKYPE) 

M - výuka přes SKYPE 

ČJ SLOH - str.203/4,5,6-pouze ústně

VL - kapitola 28 LIDÉ A ZEMĚ - přečíst a co nejvíce si zapamatovat 

Úterý 16.6.

Terénní výuka

Pondělí 15.6.

Zítra 16.6. terénní výuka - sraz v 8.30 v Tehovci na návsi před hasičárnu, ve středu 17.6. od 10:30 SKYPE.

ČJ - PS str.43/1 - písemně + str.200/4 a) i b) - pouze ústně 

M - str. 81/18 + 20

INF - viz stránky (odkaz ZDE

VL - kapitola 26 - Majetek a jeho vlastnictví - zápisky (rámeček ze str.87 - stačí i heslovitě) + přečíst kapitolu 27 Co všechno je kultura? 

Týden od 8.6.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 12.6.

ČJ - str. 198 - rámeček ZOPAKUJTE SI - pročíst (nemusíte si ho psát) + str.198/2 - písemně do školního sešitu (dejte si prosím záležet)

M - str.81/ 12, 15, 16 - jedná se o slovní úlohy (nezapomeňte, že se jedná o slovní úlohy)

PŘ - kapitola 32 - VŠICHNI MALÍ BUDOU JEDNOU VELCÍ - přečíst si (co nejvíce si zapamatovat), podívejte se prosím na tato videa:

  • velice srozumitelně vysvětlené lidské zrození (odkaz ZDE),
  • delší video, které mapuje zrození člověka (odkaz ZDE),
  • další díl z edice Byl jednou jeden život (odkaz ZDE).  

Čtvrtek 11.6.

ČJ - PS str.42/2 - písemně do školního sešitu, str.197/1 - pouze ústně

M - malý nadpis POVRCH KRYCHLE - pod to: Povrch krychle S se rovná součtu obsahů šesti čtverců se stejnou délkou strany a. - dále opsat oba oranžové rámečky ze str.80 + str.81/11

Středa 10.6.

Připomínám, že dnes píšeme test z kapitol 28,29,30 v 11:00 a ve 13:00 nás čeká SKYPE. Budu se na vás těšit :-)

ČJ - str. 42/1 + SKYPE 

M - str.79/7 - písemně + SKYPE

ČJ čtení - čtení libovolné knihy minimálně 40 minut

VL - LIDSKÁ PRÁVA A POVINNOSTI - zápisky:

  • každý z nás má svá práva a povinnosti
  • rovnoprávnost = všichni lidé jsou si rovni,
  • lidská základní práva - právo na živo, právo na svobodu, právo na vlastnictví majetku,
  • mezinárodní dokument VŠEOBECNÁ DEKLARACE LIDSKÝCH PRÁV (přijala ho OSN),
  • i ČR má svůj vlastní dokument (zakotven v ÚSTAVĚ - LISTINA ZÁKLADNÍCH PRÁV A SVOBOD)
  • Úmluva o právech dítěte - práva dětí
  • + přečíst si kapitolu 26 - Majetek a jeho vlastnictví

Úterý 9.6.

ČJ - PS str.41/15,16

M - str. 79/6 - písemně 

ČJ SLOH - str. 202/2 + 3 - ústně 

PŘ - kapitola 31 - KDO MÁ V TĚLE HLAVNÍ SLOVO - pročíst a co nejvíce zapamatovat - podívat se na videa:

+zápisky

  • nervová soustava a hormony řídí činnost všech orgánů,
  • nervovou soustavu tvoří: mozek (v lebce) a mícha (prochází páteří)-jsou navzájem spojeni nervy,
  • díky vyvinuté nervové soustavě člověk dokáže: složitě myslet, používat řeč, uvědomovat si sebe samého a cílevědomě pracovat,
  • mezi žlázy lidského těla patří i pohlavní žlázy (vaječníky a varlata) - součást rozmnožovací soustavy,
  • mozkem protéká litr krve za minutu.


Pondělí 8.6.

ČJ - výuka přes SKYPE Co budeme orientačně probírat? (PS str.41/13,14 + str.194/3+4 - ústně)

M - výuka přes SKYPE Co budeme orientačně probírat?  (do strany 78/3 - ústně + toto cvičení 78/3 dobrovolný úkol)

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - výuka přes SKYPE Co budeme orientačně probírat? - LIDSKÁ PRÁVA A POVINNOSTI

Týden od 1.6.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

V pondělí 8.6. od 10:00 nás čeká výuka přes SKYPE. :-) Budu se na vás těšit. :-)

Pátek 5.6.

ČJ - PS str.40/12 + str.194/2 - písemně do školního sešitu

M - str.74/11 - přiřaďte k číslům jednotlivé světadíly písemně do sešitu GEO, str.75/12 -písemně do sešitu (u kreslení grafu dbejte na přesnost a pěknou podobu diagramu)

PŘ - kapitola 30 - VIDÍM VÁS, SLYŠÍM VÁS... - podívat se na tato videa

+ zápisky:

  • lidské smysly: zrak, sluch, čich, chuť, hmat,
  • sídlem lidských smyslů jsou smyslová ústrojí (z nich vedou nervová vlákna do mozku),
  • zrak - nakreslit oko ze str.86,
  • čich - v nosní dutině jsou čichové buňky - zaznamenávají plynné látky,
  • chuť - překreslit obrázek jazyka ze str. 88 (bude určitě v testu),
  • hmat - slepecké písmo = Braillovo písmo.

Test z kapitol 28,29,30 budeme psát ve středu 10.6. v 11:00. :-)

Čtvrtek 4.6.

ČJ - PS str.39/10 + str.40/11 (např.Zahradníci a zahradnice prodávali na trhu květiny)

M - pokračujeme bez nadpisu, str.71/6 - ústně, + str.72/8- ústně + str.73/9, část 1 - a část 2 - písemně stačí v krátkosti odpovědět

Středa 3.6.

TERÉNNÍ VÝUKA

Úterý 2.6.

ČJ - do školního sešitu nadpis SOUVĚTÍ a pod něj str.194 - výpisky z oranžového rámečku + str.193/1 - ústně a),b),c) + d písemně

M - str.70/3 - ústně, str.71/4 - písemně + str.71/5 - část 1 ústně a část 2 písemně

ČJ SLOH - str. 202/1 - písemně do sešitu ze SLOHU - uveďte minimálně 5 důvodů v souvislých větách

PŘ - zápisky 29 - ABY BYL V TĚLE POŘÁDEK - zápisky samostatně

  • odpadní látky z těla odvádí vylučovací soustava,
  • pomocí vody se rozvádějí živiny a odstraňují se škodlivé látky z těla (potem a močí),
  • vylučovací soustavu tvoří: ledviny, močovody, močový měchýř a močová trubice,
  • moč vzniká v ledvinách,
  • důležité je přijímat dostatek tekutin.

Pondělí 1.6.

ČJ - učebnice str.190/2 - písemně do školního sešitu

M - str.69/2 - část 1 ústně a část 2 písemně - kromě části c + 70/2 - do sešitu z GEO

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - kapitola 24 - nadpis OBNOVENÍ DEMOKRACIE V ČESKOSLOVENSKU - výpisky do sešitu:

  • nespokojenost s KSČ stále rostla (snaha o více svobody),
  • Charta 77 (vůdčí Václav Havel) - skupina odpůrců komunistického režimu,
  • kdo prohlášení Charty 77 podepsal - byl vyslýchán a vězněn,
  • nespokojenost vyvrcholila demonstrací 17.11.1989 (změna proběhla téměř bez násilí - SAMETOVÁ REVOLUCE)
  • novým prezidentem se stal Václav Havel - byly vyhlášeny svobodné volby, obnovení demokracie v naší republice
  • dne 1.1.1993 - vznik samostatné ČESKÉ REPUBLIKY a SLOVENSKÉ REPUBLIKY

Týden od 25.5.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 29.5.

ČJ - PS str.38/8 + str.39/9 

M - dnes nová kapitola TABULKY, GRAFY A DIAGRAMY - napsat do sešitu z GEO tento nadpis a opsat oranžový rámeček ze str.68 (ideálně si do 10:00 přečíst str.68) - úkol mi nemusíte zasílat (v 10:00 buďte prosím připraveni na SKYPE - vysvětlení této nové látky z matematiky + zopakování toho, co bude třeba). :-)

PŘ - kapitola 29 - ABY BYL V TĚLE POŘÁDEK - přečíst si jí a co nejvíce zapamatovat, podívat se na video (odkaz ZDE)

Čtvrtek 28.5.

ČJ - PS str.37/7, str.190/1 - písemně do školního sešitu

M - pokračujeme bez nadpisu, str.66/5- část 1 - ústně a část 2 - písemně, str.66/6 - písemně + str.67/7 - práce navíc (dobrovolný domácí úkol)

Středa 27.5.

TERÉNNÍ VÝUKA

Úterý 26.5.

ČJ - PS str.37/5,6 (např. Zámecké hodiny odbíjely půlnoc.) - písemně

M - str.65/3 - písemně komplet + str.65/4 - část 1 ústně a část 2 písemně

ČJ SLOH - str.188 - DOBRÝ SKUTEK - projít si komiks a následně ústně odpovězte na otázky ze str.190/1,2,3,4,5 - ústně

PŘ - zápisky 28 - Dobře si pochutnat

  • obrázek ze str.82 si zapamatujte, ideálně si vytiskněte a popište tento obrázek (odkaz ZDE)
  • A co je důležité - opsat do sešitu - (kromě posledního bodu) a pod to:
  • dospělý člověk má 32 zubů, chrup dítěte 20 zubů
  • správný poměr hlavních živin v potravě: sacharidy (60%), tuky (30%), bílkoviny (10%)

Připomínám možnost podívat se na tato videa (minimálně jedno z nich jste určitě už viděli minulý týden):

Pondělí 25.5.

ČJ - učebnice str.183/6 - písemně do školního sešitu

M - str.64/4 - ústně (do sešitu si udělejte rámeček a do něho vepište 1ha = 10 000 m²), dále se pustíme do slovních úloh, proto při řešení nezapomínejte na zápis, příklad a odpověď: str.65/1 - část 1 - ústně, 2 písemně + str.65/2 - část 1 - ústně, 2 písemně

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - kapitola 24 - OBNOVENÍ DEMOKRACIE V ČESKOSLOVENSKU - přečíst a co nejvíce si zapamatovat (ideálně se nechat od někoho prozkoušet), podívat se na toto video (odkaz ZDE , ZDE a ZDE)

Týden od 18.5.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 22.5.

ČJ - PS str.36/3 + 4 - písemně

M - pokračujeme bez nadpisu, str.64/3 - část jedna ústně a část dva písemně kompletně do sešitu (pokud nechcete - nemusíte vypisovat složitý postup, který vidíte v řešení v části jedna = stačí napsat zadání a výsledek)

PŘ - kapitola 28 - Dobře si pochutnat - přečíst si jí a co nejvíce zapamatovat, podívat se na videa https://www.youtube.com/watch?v=bqUvhSCzk7U nebo https://www.youtube.com/watch?v=1XIpMTVDcL0 vyberte si jedno z nich, ideálně se podívejte na obě - pokud vás to zajímá. Test z kapitol 26 a 27 budeme psát v úterý 26.5. ve 14:00, tak se na to připravte. :-)

Čtvrtek 21.5.

ČJ - str.183/5 - písemně do školního sešitu

M - pokračujeme bez nadpisu, str.63/1 - část 5 ústně + 63/2 - část jedna ústně a část dva písemně komplet (pokud nechcete - nemusíte vypisovat složitý postup, který vidíte v řešení v části jedna = stačí napsat zadání a výsledek)

Středa 20.5.

ČJ - str.182 - přečíst oranžovou tabulku (opsat do sešitu pouze od třetího do šestého řádku) + str.182/4 - a),b),c),d) ústně

M - str.62/1 (část 1,2,3,4 - ústně) - nadpis Jednotky obsahu a jejich převádění, žlutý rámeček si zapište do sešitu a naučte se ho, následně si otevřete tento kvíz na KAHOOT! (odkaz ZDE) a uvidíme, kdo z vás se umístí na prvním místě :-)

ČJ čtení - čtení libovolné knihy minimálně 40 minut

VL - Dnes se prosím opět podívejte na další 2 díly pořadu s názvem VÁLKA A JÁ - jedná se o seriál, který je vysílán v televizi na ČT:D (odkaz ZDE). Dnes se podívejte na třetí díl s názvem SANDRINE a čtvrtý díl s názvem CALUM. 

Úterý 19.5.

ČJ - dnes nová kapitola PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ A PODMĚT NEVYJÁDŘENÝ, učebnice str.180/1 - ústně, do školního sešitu nadpis PODMĚT NĚKOLIKANÁSOBNÝ A PODMĚT NEVYJÁDŘENÝ a pod to opsat tabulku zopakujte si - tu si pozorně přečtěte a zapamatujte si jí, pod tuto tabulku str.181/2 - písemně

M - str.61/23,24 - písemně + str.60/18 - nepovinně, myslím, že je to však pro některé z vás výzva, když nebudete vědět, tak mi zavolejte a já vám poradím :-)

PŘ - zápisky 27 - Pumpa v našem těle

  • obrázek ze str.80 si zapamatujte, ideálně si vytiskněte tento obrázek (odkaz ZDE) a popište si ho
  • oběhová soustava zajišťuje nepřetržitý průtok krve tělem (zásobování těla živinami a kyslíkem),
  • oběhovou soustavu tvoří - srdce, cévy, krev,
  • srdce = dutý sval, princip pumpy,
  • cévy = trubice, kterými proudí krev,
  • tepny - vedou okysličenou krev od srdce,
  • žíly - vedou krev bez kyslíku do srdce,
  • vlásečnice = nejmenší a nejjemnější cévy,
  • krev se skládá z:
  • krevní plazmy (voda, v které jsou rozpuštěné důležité látky-bílkoviny, soli apod.),
  • bílých krvinek (obranyschopnost organismu),
  • červených krvinek (obsahuje krevní barvivo, které na sebe váže kyslík),
  • krevních destičky - zajišťují srážlivost krve (nedojde k rychlému vykrvácení),
  • dospělý člověk má v těle 5-5,5 litrů krve.

Připomínám možnost podívat se na tato videa (minimálně jedno z nich jste určitě už viděli minulý týden):

Pondělí 18.5.

ČJ - str.180/5 - písemně - pouze prvních 7 vět - určete všechny skladební dvojice a napište o jaký přísudek se jedná

M - str.59/16 + 59/17 (pro toho, kdo neví uvádím návod: vypočítáme obsah obdélníku a jelikož víme, že 3 okenní otvory zabírají 1/4 obsahu, tak výsledný obsah podělíme 4, pokud chceme zjistit obsah jednoho otvoru, tak musíme výsledek ještě podělit třemi) - obě dvě cvičení písemně do školního sešitu

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - kapitola 23 - Období vlády jedné strany - zápisky do sešitu:

  • republika přišla o část svého území - Podkarpatská Rus se stala součástí Sovětského svazu,
  • znárodnění = novým majitelem byl stát (znárodněny byly např. velké továrny, doly a banky),
  • nástup KSČ (Komunistické strany Československa) - slibovala to, že si budeme všichni rovni a vše bude společné,
  • únor 1948 - převzetí veškeré moci jednou stranou (KSČ - spolupracovala se SOVĚTSKÝM SVAZEM),
  • prezidentem se stal Klement Gottwald, ČESKOSLOVENSKO se stalo totalitním státem,
  • kdo s komunistickou vládou nesouhlasil = velký problém,
  • knihy, noviny, filmy apod. podléhaly cenzuře,
  • 1968 - snaha o změnu poměrů (nový socialismus) - překaženo vpádem sovětských vojsk = komunisté opět upevnili svou moc.

Týden od 11.5.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 15.5.

ČJ - str.179/3 - pouze ústně vysvětlení: Tento pán si kupuje nové auto (přísudek slovesný - kupuje si), Tento pán je náš zákazník. (přísudek jmenný se sponou - je zákazník - zeptal jsem se, je kdo? co? zákazník), řešení tohoto cvičení je ZDE  , str.179/4 - ústně - vysvětlení: František Hrubín psal verše. František Hrubín byl básník. - pro kontrolu řešení je ZDE 

M - str.58/11 - písemně, 59/14 - NÁVOD: doporučuji vám si zelené čtverečky v hlavě přemístit tak, aby vám vznikl obdélník a vypočítejte jeho obsah, následně vypočítejte obsah bílého čtverce a porovnejte)

PŘ - kapitola 27- Pumpa v našem těle - přečíst si jí a co nejvíce zapamatovat, podívat se na videa ZDE nebo ZDE vyberte si jedno z nich, ideálně se podívejte na obě - pokud vás to zajímá. Jsou moc pěkně zpracované! 

Čtvrtek 14.5.

ČJ - str.179 - rámeček PAMATUJTE SI přečíst si, naučit se a opsat do školního sešitu, str.179/2 - ústně (příklad: knížka je napínavá apod.), pro lepší pochopení se podívejte na toto video (odkaz ZDE) více informací o přísudku jmenným se sponou ZDE)

M - pokračujeme bez nadpisu, str.58/9 - část 3 ústně a část 4 písemně, dále str.58/10 - písemně 

Středa 13.5.

ČJ - dnes nadpis do školního sešitu PŘÍSUDEK SLOVESNÝ A PŘÍSUDEK JMENNÝ SE SPONOU, učebnice str.177/1 a - písemně do školního sešitu

M - str.57/7 - písemně,8 - ústně, 

ČJ čtení - Vyber postavu z knihy, kterou právě čteš a do sešitu ČJ sloh NAPIŠ, jaký dárek by jí udělal radost? Jestli chceš můžeš vybrat i postavu z knihy, kterou jsi už přečetl. Vždy do sešitu také napiš o jakou postavu se jedná. Dále pokračuj ve čtení své knihy ke čtenářskému deníku - četbě se věnuj minimálně 30 minut.

VL - Pro dnešek jsem si pro vás připravil jeden pořad s názvem VÁLKA A JÁ - jedná se o seriál, který je vysílán v televizi na ČT:D (odkaz ZDE). Vypráví o tom, jak děti prožívaly období 2.světové války, dnes se podívejte na první díl s názvem ANTON a druhý díl s názvem Fritjof. Příběh německého chlapce ANTONA popisuje počátek 2.světové války v Německu, příběh Fritjofa vypráví o životě v Norsku v roce 1940, kdy Německo napadlo Norsko. Jeden příběh trvá pouze 25 minut. Je to moc pěkně zpracované, užijte si to. :-)

Úterý 12.5.

ČJ - učebnice str.177/4 - písemně do školního sešitu + PS str.35/2, opět platí dobrovolné vyplňování cvičení na portálech gramar.in a skolakov.eu - pro matematiku matika.in

M - str.56/6 - část 1 a 3 - ústně projít řešení a část 2 a 4 - písemně, kdo by má problém s pochopením, ať mi určitě zavolá a probereme to spolu. Kdo chce, může se ještě podívat na video - vysvětlení obsahu čtverce nebo obdélníku (odkaz ZDE

ČJ SLOH - str. 171/6 a - ústně + c - písemně, dále mi napište do sešitu ze slohu:

  • 4 věci, které máš na sobě nebo na svém životě rád/ráda
  • napište mi jednu knihu, která je psána formou deníku

PŘ - zápisky 26 - MUSÍME VYSTAČIT S DECHEM

  • dýchací soustavu tvoří takzvané dýchací cesty (proudění vzduchu do plic - vdech, výdech ) a plíce,
  • dýchání nosem je vhodnější - drobné chloupky v nose zachycují prach, vzduch se zde předehřívá,
  • postup: nosní nebo ústní dutina → hrtan → průdušnice → průdušky (větvení do plic) → plíce
  • znečištění ovzduší lidem škodí - je třeba o čistotu vzduchu pečovat,
  • kouření je velmi nebezpečný zlozvyk - vdechuje se při něm spousta škodlivých látek.

Připomínám možnost podívat se na tato videa (minimálně jedno z nich jste určitě už viděli minulý týden):

Pondělí 11.5.

Posádko, připomínám, že dnes 11.5. v 11:00 nás čeká test z VLASTIVĚDY (2.světová válka), tak buďte připraveni. Odkaz opět pošlu do skupiny a vložím ho i sem na stránky třídy.

ČJ - str.177/3B - písemně + PS str.35/1

M - str.55/4 - ústně, str.56 - rámečky pod ZAPAMATUJTE SI - zvýrazněte si je + str.56/5 - část 2 a 4 písemně - nezapomínejte na to, že musíte napsat nejdříve obecný vzoreček, pak dosadíte a nakonec do třetího řádku píšeme výsledek Zkrátka přesně tak, jak je to ve cvičení 56/5 - část 1,2 a jak jsme zvyklí ze školy. 

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - kapitola 23 - Období vlády jedné strany - přečíst a co nejvíce si zapamatovat (ideálně se nechat o někoho prozkoušet), podívat se na toto video (odkaz ZDE


Týden od 4.5.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Čtvrtek 7.5.

ČJ - str. 176 - pročíst rámečky pamatujte si, školní sešit - pokračujeme bez nadpisu,

  • děti, oko, ucho - v koncovce přísudku píšeme vždy tvrdé Y ,
  • u podmětu vyjádřeného zájmenem platí stejná pravidla o shodě přísudku s podmětem jako u podmětu vyjádřeného podstatným jménem,
  • str.177/3a- písemně do sešitu.

M - pokračujeme bez nadpisu, str. 54 - spodní část stránky - opsat žlutý rámeček + růžový rámeček ze str. 55 a zapamatovat si informace v něm, str. 55/3 - stačí ústně, ale můžete mít řešení i v sešitě

Krásný prodloužený víkend! :-)

Středa 6.5.

ČJ - učebnice str.175/1 a,b, - ústně, dále do sešitu nadpis Podmět a přísudek - shoda přísudku s podmětem a pod to krátké výpisky ZDE

M - dnes začínáme novou látku OBSAH OBDÉLNÍKU A ČTVERCE - učebnice str.54/1 - odpovězte ústně na otázky - odpovědi byste měly všichni znát, nadpis OBSAH OBDÉLNÍKU A ČTVERCE a pod něj 54/2 - část jedna - narýsujte do sešitu školního obdélník a vedle něho napište růžový rámeček, pod to krátce odpovězte na otázky v částech 2,3,4

ČJ čtení - 45 minut čtení oblíbené knihy

VL - zopakovat si učivo - kapitola 22 DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA - online test v pondělí 11.5. v 11:00

Úterý 5.5.

ČJ - opakování na portálu gramar.in, dnes VYZNAČ SLOVNÍ DRUHY - odkaz ZDE  (návod: nejdříve je třeba kliknout na daný slovní druh pod textem a následně označovat slova z textu - např. vyberu tlačítko fialová podstatná jména a následně v textu vyznačím všechna podstatná jména) , dále procvičování vyjmenovaných slov ZDE

M - str.53/16,17

ČJ SLOH - do sešitu ze slohu napište nadpis DOKUMENT - SÍLA LIDSKOSTI. Pod nadpis napište krátký text na minimálně 8 řádků o tom, jak se vám film líbil, co vás na něm zaujalo. Dále napište několika slovy, jaký dle vás Nicholas Winton byl a odpovězte na kontrolní otázku: Kdo našel knihu výstřižků, ve které byly zaznamenávány veškeré informace o zachráněných dětech?

PŘ - kapitola 26 - MUSÍME VYSTAČIT S DECHEM - přečíst si jí a co nejvíce zapamatovat, podívat se na videa https://www.youtube.com/watch?v=D0T2DL7LjbE nebo https://www.youtube.com/watch?v=KRGUz1tulwM vyberte si jedno z nich, ideálně se podívejte na obě - pokud vás to zajímá. Jsou moc pěkně zpracované! 

Pondělí 4.5.

ČJ - str.173/3 - písemně a)b)

M - str.52/12 - písemně + 53/15 - ústně

INF - viz stránky (odkaz ZDE)

VL - podívejte se na tento dokument (odkaz ZDE ), již pro vás jeho obsah nebude neznámý. Já jsem měl tu čest se s jedním ze zachráněných dětí setkat, v té době mi bylo asi stejně jako vám. Sledujte pozorně, zítra ve slohu zadám úkol, který bude na tento dokument navazovat. :-)

Týden od 27.4.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Čtvrtek 30.4.

ČJ - PS str.34/1,2

M - pokračujeme bez nadpisu, str.51/9 - část 2 a 4 - písemně, str.52/10 + 52/11

Středa 29.4.

ČJ - učebnice str.168/4 a) - ústně, b) - písemně, přečíst a zapamatovat si rámeček PAMATUJTE SI

M - str.50/7- písemně + 51/9 - část 1 a 3 projít ústně, + 51 - vypsat růžový rámeček + vzorečky ve žlutých rámečcích

ČJ čtení - ČJ ČTENÍ - https://www.umimecesky.cz/tematicka-zadani-cteni-porozumeni - Karas a Pedro

- pouze ústně, odpovědi mi nemusíte zasílat

VL 

  • do sešitu nadpis Nicholas Winton - pro dnešek bude vaším úkolem vypsat minimálně 5 bodů o tomto významném člověku (použijte internet, kde najdete spoustu informací), věřím že vás tato osobnost zaujme stejně jako zaujala mě, ještě se k ní v hodině vlastivědy vrátíme,
  • zajímá vás, jak by vypadala škola v době 2.světové války? Jaké předměty byste se učili? Podívejte se na tento odkaz ZDE 

Úterý 28.4.

ČJ - učebnice str. 167 - opsat do sešitu výpisky z rámečku PAMATUJTE SI (začíná Předložky nejsou atd.), dále 167/3 - písemně do sešitu, stačí pouze první čtyři řádky

M - str. 50/4,5 a),6 - písemně

ČJ SLOH - odeslat vypracovaný deník (slohové cvičení)

PŘ -kapitola 25 - NA POVRCHU JE KŮŽE - prostudovat první pomoc při poranění kůže (str. 77) + tyto zápisky :

25 - NA POVRCHU JE KŮŽE 

  • kůže chrání organismus vůči vnějšímu prostředí,
  • kůže obsahuje potní žlázy a hmatová tělíska, je také pružná,
  • z kůže vyrůstají vlasy,chlupy,řasy a obočí, nehty,
  • kůži škodí nadměrné opalování,
  • důležitý pro zdraví kůže je:
  • vitamin A (obsažen v zelenině - např. v mrkvi, rajčatech, špenátu, také v mléce a vaječném žloutku apod.),
  • vitamin B (obilí, mléko, maso apod.).

Procvičte si látku z kapitoly 25 ZDE .

Příští týden v úterý 5.5. v 11:00 budeme psát opět online test z kapitoly 24 a 25, tak se na to podívejte. :-) Tento pátek a příští pátek je státní svátek. Opět vložím odkaz do naší skupiny na WhatsUp a sem na na webové stránky.

Pondělí 27.4.

ČJ - str.166/1 - přečíst, dále do sešitu nadpis ZÁKLADNÍ SKLADEBNÍ DVOJICE A URČOVACÍ SKLADEBNÍ DVOJICE - opsat oranžový rámeček ze strany 166 (kromě posledních tří řádků) a pod to zápisky - odkaz ZDE 

M - str.48/1,2 - ústně + 49/3,část 1 a 3 - prostudovat řešení úkolu (je to pouze opakování), malý nadpis do sešitu OBVOD ČTVERCE A OBDÉLNÍKU, pod nadpis si napište rámečky ze str.49 ZAPAMATUJTE SI! + str.49/3- část 2 písemně a 4 písemně

INF - odkaz na domácí úkol ZDE 

VL - kapitola 22 - DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA - zápisky - a co je důležité a pod to:

  • válka začala 1.září 1939 (Německo napadlo Polsko),
  • mnoho českých politiků odešlo do zahraničí a odtud řídilo odboj proti německým okupantům (odešel také bývalý prezident Edvard Beneš),
  • byly zřizovány koncentrační tábory, kde neměl nikdo přežít (tam byli posíláni Židé a Romové z protektorátu Čechy a Morava,
  • do čela německé okupační správy nástup Reinharda Heydricha = TVRDÉ TRESTY A NÁSILÍ SE JEŠTĚ ZHORŠILY,
  • atentát na Heydricha - 27.5.1942 - byl úspěšný (jako pomstu nechali němečtí okupanté vypálit a vyhladit dvě vesnice LIDICE A LEŽÁKY),

  • počátek května 1945 - povstání,
  • Československo osvobodila sovětská a americká vojska,
  • 8.5.1945 - konec války v EVROPĚ kapitulací NĚMECKA.

Týden od 19.4.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost) 

Pátek 24.4.

M - str.48/5,6,7 - ke splnění úkolu budete určitě potřebovat metr a pravítko

ČJ - PS - str.33 - komplet (nezapomeňte, že počet vět určujeme dle počtu sloves). Pokud máte vypsat větný celek, ve kterém spojka nespojuje věty, ale slova - vypište celou větu.

Př - přečíst 25.kapitolu - NA POVRCHU JE KŮŽE a co nejvíce informací si zapamatovat - prohlédnout video, odkaz ZDE , příští pátek budeme psát opět online test z kapitoly 24 a 25., tak se na to podívejte. :-)

Krásný víkend! :-)

Čtvrtek 23.4.

ČJ - učebnice str.164 - do sešitu velký nadpis VĚTA a pod to oranžový rámeček pamatujte si, dále ze str.165/5,6a (návod pro toho, kdo si není jistý, jak cvičení zpracovat, odkaz ZDE)

M - pokračujeme bez nadpisu, str.47/1/3, 2,3,4 - komplet

Středa 22.4.

ČJ - nová kapitola VĚTA - pro nás všechny již známá kapitola, dnes bude stačit cvičení zodpovědět pouze ústně, zítra si napíšeme krátké zápisky do sešitu

- str.164/1,2,3,4 - ústně

M - str.46/16 - ústně, dnes také nová kapitola OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU A ČTVERCE, str.47/1/1,2

ČJ čtení - hodina čtení vlastní libovolné knihy (ideálně knížky ke čtenářskému deníku)

VL - kapitola 22 - DRUHÁ SVĚTOVÁ VÁLKA - přečíst a co nejvíce si zapamatovat (ideálně se nechat o někoho prozkoušet) - opět jsme si o 2.světové válce již povídali - koncentrační tábory apod., podívat se na toto video (odkaz ZDE), dále stručné shrnutí ZDE

Úterý 21.4.

ČJ - učebnice str. 163 - správně doplnit oranžový rámeček do školního sešitu, nemusíte opisovat zadání, ale musím se v tom já i vy vyznat

M - učebnice str.46/13,14 (slovní úloha na průměr - již jsme si o postupu vypočítání průměru říkal), 15

ČJ SLOH - str.169/1 - PÍŠETE SI TAKÉ DENÍK? - přečíst a za domácí úkol do sešitu ze SLOHU (kdo nemá, tak na papír) napsat deník stejným způsobem jako je ve cvičení 1, od úterý 21.4. do pondělí 27.4 (dejte si záležet po slohové i pravopisné stránce - budete ohodnoceni známkou) :-)

PŘ - kapitola 24 - KAŽDÝ Z NÁS JE SVALOVEC - zápisky :

24 - KAŽDÝ Z NÁS JE SVALOVEC

  • většina svalů se ke kostem upíná šlachami - tyto svaly můžeme ovládat svou vůlí,
  • existují svaly, které nedokážeme ovládat vlastní vůlí (např. srdeční sval, svaly ve stěnách žaludku),
  • svaly získávají energii z živin (ty jsou dodávány krví),
  • pro správný vývoj svalů je nutná vyvážená strava bohatá na bílkoviny a dostatek pohybu.
  • + kdo může si prosím vytiskne tento obrázek a popíše si ho do sešitu (odkaz ZDE) - názvy svalů, které jsou na obrázku v učebnici musí každý z vás znát - budou opět v testu 

Pondělí 20.4.

ČJ - PS str.32/8,10 - písemně, str.157/2 - ústně,

M - pokračujeme bez nového nadpisu, str.46/10,11,12 - cvičení 8 a 9 je dobrovolné, pokud ho uděláte, tak mi ho také prosím nafoťte,

INF - odkaz ZDE

VL - kapitola 21 - PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA - zápisky - a co je důležité a pod to:

  • okupace = vojenské obsazení cizího území,
  • gestapo = tajná vojenská policie,
  • židé museli na oblečení nosit speciální označení - žlutou šesticípou hvězdu,
  • úředním jazykem se stala němčina,
  • 15.3.1939 - obsazení našeho území německými vojáky.

Týden od 14.4.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost)

Pátek 17.4.

ČJ - PODMIŇOVACÍ ZPŮSOB zápisky ze str. 156 - od začátku až po slovo odpočinula by sis, další odstavce nejsou třeba, str.157/1 - komplet ústně, procvičování na tomto odkazu ZDE 

Př - přečíst 24.kapitolu - KAŽDÝ Z NÁS JE SVALOVEC a co nejvíce informací si zapamatovat - prohlédnout video, odkaz ZDE 

  • - znova projít kvíz na tomto odkazu nebo zápisky v sešitě- naučit se kapitolu 23. z PŘÍRODOVĚDY - v pondělí vám sem a do WHATSUP skupiny umístím odkaz na test na známky (test bude přístupný v pondělí pouze od 11:00 - bude to trvat maximálně 5 minut) . Tak s tím prosím počítejte - musí být k dispozici v tuto dobu od 11:00 všichni (zkrátka celá posádka 5.D) :-) Nebude to těžký - nemusíte mít obavy. :-)

M - str.45/5,6,7 - písemně 

Čtvrtek 16.4.

ČJ - učebnice str.155/1 c - vypište do sešitu, co všechno je k výrobě papíru třeba, str.156/2 - pouze slova (návod: sloveso si ústně vyjádřete v přítomném čase - díky tomu zjistíte, jestli napíšeme š nebo ž, pozor u posledního slova odra_ - oni se odrazí)

M - projít si cvičení ze str.44/4 - část jedna pouze ústně projít, část 2 (cvičení 4 - písemně), část 3 projděte prosím pouze ústně

Návod: - pro lepší pochopení (odkaz ZDE)

Ve cvičení 4 část 2 - za dělence si napíši 2 desetinná čísla, např. číslo 37 napíši jako 37,00. Následně dělím tak, jak jsem zvyklý dělit desetinná čísla jednocifernými čísly - když se dopočítám ke zbytku, tak se řídím pravidlem, který je vysvětlený v části jedna (stále cvičení 4) - příklad c

Jedná se o složitější látku, když bude problém, tak mi zavolejte a probereme to spolu telefonicky. Případně se znovu podívejte na video, které jsem sem vkládal v úterý :-) (odkaz ZDE)

Středa 15.4.

ČJ - PS - str.32/9 (všechny řádky musí být vyplněné) , str.154/1a),b) - pouze ústně

M - str.44/3 komplet

ČJ čtení - ČJ ČTENÍ - https://www.umimecesky.cz/tematicka-zadani-cteni-porozumeni - DOKTOR NÁPAD - pouze ústně, odpovědi mi nemusíte zasílat (NEZAPOMEŇTE MI ZASLAT ČTENÁŘSKÝ DENÍK :-) )

VL - kapitola 21 - PROTEKTORÁT ČECHY A MORAVA - přečíst a co nejvíce si zapamatovat (ideálně se nechat o někoho prozkoušet, již jsme si o tomto období povídali, takže to pro vás bude spíše opakování), podívat se na toto video (odkaz ZDE)

Úterý 14.4.

ČJ - PS str.31/5 (zde napište, jaké jsme se učili slovesné způsoby - vypište všechny),6, a 7 ze str.32

M - DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL JEDNOCIFERNÝMI PŘIROZENÝMI ČÍSLY - podívat se na video, odkaz ZDE (stačí první minuty - ve videu je i látka navíc) , učebnice str.42/1- pročíst + 44/2 - pouze část 2 a) (část b ne ), c) - když budete mít s čímkoliv problém, tak mi zavolejte a co bude třeba, tak dovysvětlím

ČJ - práce na čtenářském deníku - deník vypracujte na papír a ten pak vložíme do čtenářského deníku (čtenářské deníky jsou ve škole), termín odevzdání je 15.4.

PŘ - kapitola 23 - LIDSKÉ TĚLO POTŘEBUJE OPORU - výpisky zkuste samostatně a pak doplňte, co vám chybí ze zápisků níže (body, které jsou uvedené níže musí být v sešitě), ZDE na této stránce jsem pro Vás udělal kvíz (zkuste si odpovědět na otázky a kliknutím na otázku se vám zobrazí odpověď - heslo pro zobrazení kvízu je mojeposadka)

23.Lidské tělo potřebuje oporu

  • oporou našeho těla je kostra,
  • pohyb kostry umožňují svaly,
  • kosti jsou pevně spojeny švy (na lebce) anebo volně pomocí kloubů (pečlivě si prohlédněte obrázek kostry na straně 71 - každý by měl umět pojmenovat všechny části kostry, které jsou v učebnici - kdo může ať si prosím vytiskne tento (odkaz ZDE) obrázek - ručně si ho popíše a vlepí si ho do sešitu),
  • páteř je dvojesovitě zakřivená a je složená z obratlů (uvnitř kanálku v páteři vede mícha - poranění míchy je nevratné!).
  • Kostra hlavy (lebka) - má dvě hlavní části: mozkovou a obličejovou část (oční důlky, nosní kost, horní a dolní čelist (čelisti jsou spojené kloubem).
  • Kostra hrudníku se skládá z žeber,hrudní kosti, hrudních obratlů.
  • Složení kostí - Velké kosti mají kostní dřeň, ve které se tvoří krvinky, pro zdravý vývoj kostí je nutný vápník a vitamín D (podívejte se na obrázek ZDE )

ZÁROVEŇ BYCH CHTĚL POCHVÁLIT TY Z VÁS, KTEŘÍ PILNĚ TRÉNUJETE PSANÍ VŠEMI DESETI na https://www.psanihrave.cz/ a chtěl bych připomenout, že do 19.4. musí být všichni žáci na úrovni ASLŮ (do levelu 5 komplet) - budete za to oceněni známkou :-)


Týden od 6.4.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost) 

Středa 8.4.

ČJ - práce na čtenářském deníku - termín odevzdání je do 15.4.

M - str.42/22,23 + nadpis DĚLENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL JEDNOCIFERNÝMI PŘIROZENÝMI ČÍSLY - opsat oranžový rámeček ze str.43 - touto látkou se budeme podrobně zabývat po prázdninách

ČJ čtení - práce na čtenářském deníku - termín odevzdání je do 15.4.

VL - kapitola 20 - nadpis 20. ŽIVOT MEZI DVĚMA VÁLKAMI - opsat kompletně rámeček A CO JE DŮLEŽITÉ? a pod to:

  • Tomáš Baťa - továrny na obuv (nechal pro své dělníky postavit nové rodinné domy,školy,obchody,kino apod.),
  • z tohoto období pochází řada oblíbených knížek např.: Karel Čapek - Dášenka čili život štěněte, Josef Čapek - Povídání o pejskovi a kočičce.

Krásné prázdniny posádko!!

Úterý 7.4.

ČJ - ROZKAZOVACÍ ZPŮSOB - do sešitu opsat a vytvořit následující věty, odkaz ZDE

M - pokračuje dále bez nového nadpisu, PS str.42/19,20 a),b) - stačí ústně, 21

ČJ - práce na čtenářském deníku - deník prosím vypracujte na papír a ten pak vložíme do čtenářského deníku (čtenářské deníky jsou ve škole), termín odevzdání je stejný jako na stránkách - 15.4.

PŘ - kapitola 23 - LIDSKÉ TĚLO POTŘEBUJE OPORU - přečíst a co nejvíce si zapamatovat, podívejte se na video: https://www.youtube.com/watch?v=wR0fRqRY0Ok

Pondělí 6.4.

ČJ - PS str. 31/4 - písemně, str. 154/3 ústně

M - pokračujeme bez nového nadpisu, str.41/16,17,18

INF - pokračovat v PSANÍ HRAVĚ - úroveň DFJK musí být komplet + ASLŮ do 5. levelu

VL - kapitola 20 - pročíst a co nejvíce si zapamatovat, prohlédnout si videa:

VV - volné velikonoční téma - opět prosím vyfotit a zaslat na můj email anebo WhatsUp 

Týden od 30.3.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost) 

Pátek 3.4.

ČJ -str.153/2 - přepsat do školního sešitu (nezapomeňte na správný pravopis)

Př - zápisky 22.kapitola - ČLOVĚK - ŽIVOČICH NA ZEMI (pouze to, co je níže)

  • Člověk je součástí živé přírody, je obratlovec a savec (současného člověka označujeme za člověka rozumného).
  • Vyvíjel se miliony let, (má společné předky se šimpanzi).
  • Proměnila se stavba jeho těla i to co uměl a znal.
  • Liší se složitým myšlením, řečí a dovedností pracovat.

M - str.41/12,13 - zaokrouhlování na celky (připomínám 11,3 zaokrouhlíme na 11 - všichni znáte),14,15

Čtvrtek 2.4.

ČJ -str. 152/1a,b,c,d,e - ústně + do školního sešitu nadpis MINULÝ ČAS a pod něj zápis z oranžového rámečku ZOPAKUJTE SI - kompletně 

M - str.40/9 - pouze ústně, 41/10 - opsat tabulku a vypočítat + 41/11 pod sebe

Středa 1.4.

ČJ - str.152/3a - ústně + 4 - přepsat do školního sešitu ve tvaru budoucího času

M - str.40/5,7,8 (zde stačí vypočítat příklady - není třeba je znovu opisovat)

ČJ čtení - přečíst 5 libovolných bajek a odpovědět na otázky, odkaz uvádím níže:

https://www.umimecesky.cz/porozumeni-5-trida#ps957

VL - kapitola 19 - nadpis 19.ČESKOSLOVENSKÁ REPUBLIKA - DEMOKRATICKÝ STÁT, opsat kompletně rámeček A CO JE DŮLEŽITÉ? a pod to:

  • období 1.republiky od rok 1918 do roku 1938,
  • ústava Československé republiky byla vydána v únoru 1920.

Úterý 31.3.

ČJ - str.151/2 - a) (13 sloves),b) (8 zájmen) c)

M - str.39/11 + nadpis do sešitu Násobení desetinného čísla jednociferným přirozeným čísel a pod to opsat oranžový rámečky ze strany 40

PŘ - přečíst si kapitolu 22, str.68 a zapamatovat si, co nejvíce 

Pondělí 30.3.

ČJ - str.150 - budoucí čas přečíst oranžový rámeček - nadpis do sešitu nadpis BUDOUCÍ ČAS a udělat výpisky, PS str.31/3

M - pokračujeme bez nového nadpisu, str.38/8,9,10

INF - výpisky do sešitu INF- odkaz ZDE, pokračovat v PSANÍ HRAVĚ - do první úrovně DFJK komplet (alespoň se pokusit). Doporučuji trénovat psaní každý den a uvidíte, že Vám to půjde samo. Vypracované zápisky mi nemusíte fotit a zasílat, zkontroluji si to osobně na hodině INF. :-) 

VL - kapitola 19 - pročíst a co nejvíce si zapamatovat, prohlédnout si video ZDE

Týden od 23.3.2020 (nejaktuálnější informace o učivu budou řazeny tak, aby nové úkoly byly vždy nahoře - pro lepší přehlednost) 

Pátek 27.3.

ČJ - str. 150/4 - písemně do školního sešitu, str.150/5 - ústně, dále - projít si časy na webové stránce https://www.mojecestina.cz/article/2014121501-slovesny-cas

M - učebnice str.38/4 - pouze b),c) + 38/5,6

Př - vypsat výpisky ze str. 65-66 (každý sám), následně zkontrolovat, zda tam máte tyto nejdůležitější informace (odkaz ZDE)

Podívat se na videa pro zopakování:

Čtvrtek 26.3.

ČJ - časování sloves - str.148 - pouze ústně a),b), str. 149 - do sešitu nadpis Časování sloves a podnadpis přítomný čas - opsat rámeček zopakujte si + str.149/3 - pouze ústně

M - str.37/2 - pouze b),c) + 38/3 komplet

Středa 25.3.

AJ - PS str.79 (https://youtu.be/MA3NFtLc22k - pomůcka pro zapamatování nepravidelných sloves)

ČJ - PS 30/2

M - str.36/11,12 (opět se jedná o slovní úlohy, nezapomeňte na zápis, příklad a odpověď), str. 37 nová kapitola, napsat nadpis - Dělení desetinných čísel číslem 10 - pod to dva oranžové rámečky opsat do sešitu

ČJ čtení - čtení libovolné knihy

VL - zápisky do sešitu z 18. kapitoly - nezapomeňte na nadpis

  • záminkou k vypuknutí první světové války se stal atentát na následníka rakouského trůnu Františka Ferdinanda,
  • válka trvala 4 roky - prohrálo Rakousko - Uhersko s Německem,
  • Rakousko-Uhersko a Německo v ní bojovaly proti Velké Británii, Francii a Rusku,
  • mnoho českých vojáků odmítalo bojovat za Rakousko-Uhersko a odcházeli dobrovolně do zajetí - základ pro vznik československých jednotek - legií,
  • Rakousko - Uhersko se po válce rozpadlo a vznikly nové státy Československo, Rakousko, Polsko, Maďarsko apod.
  • 28.10. 1918 - vyhlášení Československé republiky.

Úterý 24.3.

ČJ - PS str.30/1 + pouze ústně učebnice str.147/4

M - do sešitu číslo hodiny, bez nadpisu pokračujeme dál v kapitole NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL ČÍSLEM 10 - str.35/7 + str.36/8,9,10

ČJ sloh - Vypravování - přečíst si na str. 158 příběh a do sešitu ze slohu opsat oranžový rámeček ze str. 159 (nadpis VYPRAVOVÁNÍ)

PŘ - vypsat výpisky ze str. 63-64 (každý sám), následně zkontrolovat  dle tohoto souboru (odkaz ZDE)

Video k prohlédnutí:

https://www.youtube.com/watch?v=upu7Q7ZU-v0

Pondělí 23.3.

AJ - PS str. 77,78 do středy 

ČJ - str. 146 - přečíst a udělat si do školního sešitu výpisky (vypište si pouze to, co neznáte, nechám na vás posádko :-) - nemusíte mi to zasílat) + na stránce gramar.in - najdi slovesa, odkaz ZDE 

M - do sešitu číslo hodiny, bez nadpisu pokračujeme v kapitole NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL ČÍSLEM 10 - str.35/2 - pouze ústně, cvičení 3 - pouze a), 4,5,6

INF - zadání domácího úkolu ZDE 

VL - pracovat na referátu, kapitola 18 - pročíst a co nejvíce si zapamatovat, prohlédnout si videa:


Týden od 16.3.2020

Pondělí 16.3.

AJ - odkaz ZDE, řešení minulých cvičení ZDE

ČJ - PS str.29/1,2

M - str.31/27,28,31 do školního sešitu

INF - zadání domácího úkolu ZDE

Vl - výpisky kapitola 16 - str.58 - co všechno by ve výpiskách mělo být je ZDE, dále jsou zadány referáty (instrukce s rozpisem jmen naleznete ZDE) - termín do 25.3.

Úterý 17.3.

ČJ - učebnice str.137/1 - přečíst a zamyslet se nad textem, napsat do sešitu datum a nadpis SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK DVA, DVĚ, opsat tabulku ze str. 138 a naučit se jí, pod tuto tabulku opsat oranžový rámeček 

M - do sešitu číslo hodiny, podnadpis DESETINNÁ ČÍSLA VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH a pod něj str.32/1,2,3,4 (jedná se o slovní úlohy, nezapomeňte na zápis, příklad a odpověď)

ČJ SLOH - str. 141/8 - ústně, str.142/9 a do sešitu ČJ - SLOH

Př - pokračovat v zápiskách (kapitola č. 20) z tohoto souboru, odkaz ZDE 

Středa 18.3.

ČJ - učebnice str.138/1 - vypsat pouze číslovky v závorkách ve spisovném tvaru, dále pod toto cvičení napsat nadpis SKLOŇOVÁNÍ ČÍSLOVEK TŘI, ČTYŘI a PĚT - pod to opsat a naučit se tabulku s oranžovým rámečkem

M - do sešitu číslo hodiny, bez nadpisu pokračujeme dál ve slovních hodinách str.32/5 (přetížené auto je takové auto, které veze více než je jeho hmotnost) , 6,7,8,9 (opět se jedná o slovní úlohy, nezapomeňte na zápis, příklad a odpověď)

ČJ ČTENÍ - https://www.umimecesky.cz/tematicka-zadani-cteni-porozumeni - Ufon ztracen ve městě (příběhy Detolokátor, Přístřešek, Kapsule, Prstýnek, Velvyslanectví) - pouze ústně, odpovědi mi nemusíte zasílat :-)

VL - kapitola 17 - VZNIK RAKOUSKO-UHERSKA A ŽIVOT OBYVATEL, zhlédnout video odkaz https://www.youtube.com/watch?v=U1K0esnwkUI&t=11s , zápisky str. 62 A CO JE DŮLEŽITÉ? Pod to tyto řádky:

  • 1891 - otevření rozhledny na Petříně a lanové dráhy, která k ní vede,
  • v letech 1885 - 1890 byla postavena budova Národního muzea na Václavském náměstí,
  • v českých zemích se vyučovalo česky a německy, oba jazyky si byly rovny - v Praze existovaly dvě vysoké školy technické - česká a německá,
  • od roku 1882 byla rozdělena i pražská univerzita, kde působil i profesor Tomáš Garrigue Masaryk, budoucí prezident Československé republiky.

AJ - PS str. 76, uč.str.88/1 - poslechnout si nahrávku, odkaz ZDE , ZDE a ZDE je ke kontrole řešení PS str.73/74, dnes zadaný úkol zaslat do pátečního večera, 

Čtvrtek 19.3.

ČJ - učebnice str.139/2 - písemně do školního sešitu (pouze slova např. větu: Půjdu do kina se (2,3) kamarádkami. - napíšu do sešitu: dvěma, třemi, PS str.29/3

M - do sešitu číslo hodiny, bez nadpisu pokračujeme opět dál ve slovních hodinách str.32/10,11,12,13

Pátek 20.3.

ČJ - str. 143/2 písemně do školního sešitu kompletně, str. 145 - SLOVESA - přečíst + 145/1a písemně vypsat pouze slovesné tvary z 2.odstavce (kdo by náhodou zapomněl, co jsou to slovesné tvary, tak se podívá na stránku 146, kde je to vypsané)

M - str.33/15,16 + nadpis NÁSOBENÍ DESETINNÝCH ČÍSEL ČÍSLEM 10 - pročíst cvičení 1 komplet a do sešitu pod nadpis napsat oranžové rámečky ze str.35

Př - vypsat výpisky ze str. 61-62 (každý sám), následně zkontrolovat zda tam máte tyto nejdůležitější informace (odkaz ZDE)

AJ - podívat se na pohádku Little Red Riding Hood,  (odkaz na video ZDE, na pdf soubor ZDE ) a do školního sešitu z ní vypsat nepravidelná slovesa, která jsou v minulém čase. Vedle nich napsat tvar přítomného času. Do pondělí 23.3. večer.

 


Týden od středy 11.3.

Středa 11.3.

ČJ - str. 133 - cvičení 1 - přečíst a určit slovní druh podtržených slov, str.134 - zápisky z těchto dvou souborů ZDE a ZDE

M - str.29/13 - bez písemné kontroly, 15 - s písemnou kontrolou, 16 b),c) - kontrola pomocí kalkulaček

VL - str.58 - kapitola 16 detailně pročíst a naučit se + shlédnout 2 videa

  • https://www.youtube.com/watch?v=ZZyXvJ1SkqY&t=86s
  • https://www.youtube.com/watch?v=f3eCoHZ1e7I&t=12s

ČJ ČÍTANKA - přečíst PŘÍBĚHY ZE ZVERIMEXU a odpovědět na otázky, odkaz uvádím níže: https://www.umimecesky.cz/cteni-s-porozumenim-zverimex/7

Čtvrtek 12.3.

ČJ - str.135/2 a 4 do školního sešitu písemně

TV - 10 dřepů a 10 kliků + pomoci rodičům (třeba odnést odpadky) :-)

M - str.30/19,20

AJ - dnes se nauč.it nepravidelná slovesa z UČ str. 83/cv.2. V pátek vyplnit PS str. 72/cv.1-3. Vyfotit a zaslat na telefonní číslo p.uč. Exnerové 607952816, ideálně na WhatsUp, případně na email majkaex@gmail.com, kdo by chtěl.

Pátek 13.3.

M - str. 30/22 + str.31/23,24,26

PŘ - str. 61 - přečíst a naučit se kapitolu 21 Třídění živočichů

ČJ - str. 135/6 - vypsat do sloupců číslovky

AJ - Sdělení od p.učitelky Exnerové:

Dobré ráno, zasílám nový nášup aj. Do pondělí vypracujte v PS str. 73, 74. Ráda bych si ověřila čtení. Kdo má tu možnost poslat přes WhatsApp hlasovou nahrávku, odškrtnu si splnění úkolu. Ostatní mi přečtou text po návratu do školy. Jde mi o čtení pasáže v UČ str. 85 od What a terrible noise do konce.

Nahrávku naleznete ZDE

© 2019 Ing. Daniel Barták, Základní škola Mukařov, Školní 88, Mukařov 251 62 
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky